یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۸:۵۰

خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس گفت: این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد ۴۵ متر طول، ۸متر عرض و ۴ متر ارتفاع در محدوده کشتی سازان اروندان قرار داشت. وی با اشاره به اینکه مغروقه مذکور از مغروقه‌‌های نیمه سخت در اروند رود محسوب ‌‌می‌شد افزود: این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاک سازی رودخانه اروند خارج سازی شد. مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه‌‌های خارج سازی شده در کارون و اروند به ۱۸۰ فروند رسید، اضافه کرد: از سال ۷۲ تاکنون ۵۵ فروند از اروند و ۱۲۵ فروند مغروقه از کارون خارج سازی شده است.

دریس گفت: این مغروقه طبق قرارداد خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند رود که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است صورت گرفت. وی یادآور شد: قرارداد مذکور با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال در حال انجام است. مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بر اساس این قرارداد تاکنون ۱۷ فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و ۲۲ فروند مغروقه دیگر نیز ‌‌می‌بایست خارج سازی شود. دریس خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۲ فروند مغروقه در رودخانه‌‌های اروند و کارون  باقیمانده است که خارج سازی آن‌‌ها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.



  کد خبر : 3506
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :